Een huis verkopen dat vol staat met spullen?

Zo’n huis is onoverzichtelijk of de kracht van het huis komt niet tot zijn recht. Er is voor de verkopende partij dus nog flink wat werk aan de winkel om het verkoopbaar te maken.

Maar vaak weten verkopers niet waar ze moeten beginnen of wat ze met alle spullen moeten doen. Of ze hebben geen idee hoe een huis er optimaal uit moet zien voor de verkoop.

Als organizer kan ik je klant helpen bij de voorbereiding van de verkoop. We gaan samen door alle spullen heen, maken een overzicht van wat blijft staan, weg kan of verhuisd moet worden. De insteek is vooral om niet te verplaatsen maar om structureel op te ruimen en de spullen een definitieve bestemming te geven.

Een fotoreportage van een strak opgeruimd huis is tenslotte van essentieel belang om aspirant kopers aan te zetten tot een bezichtiging. Als ze door een opgeruimd huis lopen, kunnen ze met weinig moeite voor zich zien hoe hun eigen spullen daar staan, zien ze de kracht en bijzonderheden van het huis van hun dromen.

Kortom, een mooie manier om meer kijkers te krijgen en het huis sneller te verkopen.
En jij als makelaar biedt een mooie service aan je nieuwe klant.

Verschillende situaties:

  • Huis opruimen voor de foto’s van de verkoopbrochure
  • Huis leegruimen na verkoop voor de oplevering
  • Ouderlijk huis leegruimen omdat kinderen geen tijd hebben of ver weg wonen
  • Conflictueuze situatie

Hoe:

  • Stok achter de deur
  • Gestructureerde, gefaseerde aanpak
  • Netwerk voor verkoop, taxeren of weggeven van inboedel
  • Overnemen van afspraken, sjouwen, demonteren meubels, planning
  • Oplossingsgericht bij obstakels